El Bloc de Territori i Medi Ambient

Xarxa d'Espais Natura i projectes de gestió i conservació del territori de la Fundació Catalunya-La Pedrera

LA TORTUGA D’ESTANY PROTAGONISTA D’UN ESPAI WEB

zoom tortuga

Aquesta setmana s’ha presentat un espai web dedicat a la tortuga d’estany  per donar a conèixer la situació a Catalunya d’aquesta espècie en perill d’extinció. Es tracta de www.tortugadestany.org.

La iniciativa ha estat liderada per la Fundació Emys i Limnos amb el suport del Departament de Territori i Sostenibilitat, i ha comptat amb la col·laboració d’entitats vinculades a la conservació de la tortuga, com la Fundacio Catalunya-La Pedrera, el Consorci de l’Estany de Banyoles, el Consorci de l’Estany d’Ivars i Vila-sana, el CRARC i el CRT.

L’espai virtual recull informació sobre la morfologia i ecologia d’aquest rèptil, un mapa de distribució de l’espècie i materials pedagògics digitals i interactius dirigits a escoles i a l’educació no formal.

La tortuga d’estany (Emys orbicularis) és una espècie protegida a Catalunya, on es considera que només se’n conserven 1.000 exemplars entre les poblacions del Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà, el Delta de l’Ebre, la plana de la Selva, el Baix Ter i la Sèquia de Vila-Seca. Recentment s’han introduït exemplars a l’Estany de Banyoles i a l’Estany d’Ivars i Vila-sana, on s’està treballant per comprovar si els exemplars alliberats s’assenten en el territori.

La Fundació dedica esforços a la conservació d’aquesta espècie, a través de reintroduccions i millora dels seus hàbitats dins els quatre espais de la Xarxa Espais Natura on trobem tortuga d’estany: la llacuna de l’Alfacada (al Delta de l’Ebre);  Can Morgat (Pla de l’Estany);  l’Estany d’Ivars i Vila-Sana (Pla d’Urgell) i el Ter Vell (Baix Empordà).

 

One comment on “LA TORTUGA D’ESTANY PROTAGONISTA D’UN ESPAI WEB

  1. Estany - Pla dUrgell
    febrer 10, 2014

    Bon dia, podríem vincular aquesta noticia al facebook de l’estany d’Ivars i Vila-sana?

    gràcies

    Salutacions,

    Eva

    Consorci de l’Estany d’Ivars i Vila-sana

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Contacta amb Territori i Medi Ambient

A %d bloguers els agrada això: