Xarxa d'Espais Natura i projectes de gestió i conservació del territori de la Fundació Catalunya-La Pedrera
Des de la Fundació Catalunya-La Pedrera us presentem la Fundació Miranda, que amb el lema “Connecta’t a la vida”, porta a terme una iniciativa amb l’objectiu d’ajudar a cavalls que han estat en situacions d’abús o maltractats, per a que aquests a la vegada puguin ajudar a les persones.
Al web de Fundació Miranda (www.projectemiranda.cat) o al seu perfil de facebook (www.facebook.com/FundacioProjecteMiranda) es pot veure el tipus d’activitats que fan i l’elevat impacte social que tenen: visites per a joves en situacions familiars complicades, camps de treball, visites i activitats entre cavalls, recerca en etologia, entre d’altres.
Actualment, Miranda acull a 41 èquids (35 cavalls, 3 rucs i 3 ponis) de diferents orígens que viuen en llibertat a la finca del Pla de l’Orri (Berguedà). A l’hivern però, es troben que la neu i el fred dificulta la pastura i pel fet d’haver-los de donar bales de fenc, els cavalls no es mouen prou per cercar menjar. Per això van posar-se en contacte amb la Fundació Catalunya-La Pedrera.
Després de diverses trobades, el 10 de setembre les dues Fundacions van signar un conveni de col·laboració. Aprofitant que el ramat d’asturcons d’Alinyà necessita una empenta, des de Miranda portaran els seus cavalls, que aprofitaran les pastures d’hivern de la Solana d’Alinyà (unes 70ha) i d’alguns veïns. D’aquesta manera ajudaran a mantenir les pastures obertes i també contribuiran a generar un lloc de feina per fer el seguiment del ramat mentre està a Alinyà (entre novembre i abril). A més, el transport es farà a peu, com una transhumància de les d’abans. Tot un repte, però amb un atractiu innegable!
Properament s’informarà de les diferents activitats que organitzarà Miranda a la Muntanya d’Alinyà aprofitant que hi tenen els cavalls
.